Általános szemlélet
Kommunikációs területen végzettként és e tárgykörben való érdeklődéssel rendelkező egyénként elsődlegesen nem pedagógusi szemszögből közelítem meg a nyelvtanulást, hanem átlagemberként, akinek mondanivalója van saját magáról és a körülötte lévő világról. Éppen ezért a nyelvoktatási profilomat is erre az alapvetésre építettem. A nyelvóráink végső célja, hogy képessé válj gondolataidat, szükségleteidet, érzéseidet és világszemléletedet másokkal megosztani és másokét értelmezni.
Módszertan
Ennek a módszernek a lényege, hogy kreatív és személyre szabható projektekben vegyünk részt, melyeknek mentén elmélyítjük a nyelvtani tudást és a szókincset a gyakorlatban, de eközben arra használjuk a nyelvet, amire az eredetileg való: egymás megismerésére, megértésére, információcserére. Nem árulok zsákbamacskát: konkrét honlapokat építettem fel projektfeladatokkal, így azzal is tisztában lehetsz, hogy mit tervezek az egyes órákra már azelőtt, hogy egyáltalán jelentkeznél hozzám. Erről részletesebben a Szolgáltatások menüpont alatt is találsz információt, ugyanis ott lelhetőek fel a tanfolyamok pontos honlapjai.
Lista a választható óratípusokról:
Beszédkészség: WeConnect - A Bonding English Course:
kapcsolatépítő és véleményformáló beszélgetések
Általános beszédkészség-fejlesztés:
tematizált kérdések, kép- és videóleírás, rövid bemutató, szerepjáték
Általános íráskészség-fejlesztés:
videóleírás, baráti levélírás, szerepjáték mesterséges intelligenciával, rövid fogalmazás írása
A Journalism CrashCourse:
filmelemzés, személyes blogbejegyzés írása, közéleti eseményről szóló beszámoló, kritikai beszámoló, interjúkészítés, tanácsadó rovat válaszlevelének megírása, adatelemző cikk írása, záróesszé írása
Whodunit: egy misztikus sorozat elemezése
egy misztikus (mystery / whodunit) sorozat megtekintése, kibeszélése és fogalmazás írása, melyben az adott sorozat egy általad választott vonatkozását elemzed
Personalized Projects:
általános feladatok kreatívan személyre szabva, mint például mesterséges intelligencia segítségével dalszövegírás és maga a dal komponálása, "Mennyire ismersz?" személyre szabott kvíz készítése személyes fényképhez készített esszéírás
it's forbidden társasjáték:
Írd körül a megadott szót a tiltott szavak használata nélkül!
Nyelvvizsga-felkészítés:
Ezek mellett államilag elismert (TELC) és nemzetközileg is elismert (IELTS) nyelvvizsgákra is készítek fel tanulókat, illetve az állami érettségi vizsgára való felkészülésben is nyújtok segítséget.
Óraszám
Fontos, hogy ezek a tanfolyamok nem megadott óraszámhoz kötöttek, hanem időközben derül ki, hogy pontosan mikor ér véget a közös munkánk attól függően, hogy hogyan látjuk a fejlődésedet, mikor jutsz el oda, hogy magabiztos nyelvhasználóként tudod az utadat járni a nagyvilágban.
Egyszerre több tanfolyamtípussal is dolgozhatunk, vegyíthetjük őket a megbeszéltek szerint, vagy egymás után több tanfolyamot is el tudsz végezni. Mindez már csak megbeszélés tárgyát képezi.
Nyelvtanulás alapfokon
Mindezektől függetlenül azt is fontosnak tartom, hogy megjegyezzem, hogy habár sokan keresnek meg az úgynevezett beszédcentrikus nyelvoktatás gondolatával bármilyen előképzettség nélkül, én nem hiszek abban, hogy önmagában a beszéd gyakorlása nyelvtani ismeretek és legalább ezer szóból álló szókincs megléte nélkül eredményre vezet. Valószínűtlennek tartom, hogy egy bizonyos előképzettség nélkül kellemes beszélgetés kerekedik ki köztem és a nyelvtanuló között, vagy olyan készségfejlesztő munkát tudnánk folytatni, amely valódi fejlődéshez vezethet egy alapvető tudás megszerzése nélkül. Éppen ezért nagyon alapszinten kizárólag ebben segíteni nem tudok.
Ha olyan nyelvtanuló vagy, aki még sosem találkozott az angol nyelvvel vagy a korábban megszerezett alapismeretek halványodásáról van szó, neked azt tudom felajánlani, hogy először is megismertetem veled az angol nyelvtan alapjait, majd aztán mélyedünk bele a nyelvi készségek gyakorlataiba. Ez lehetőséget ad arra is, hogy a nyelvtan megismerése közben megfelelő mennyiségű szókincs is birtokodba kerüljön, mire a kizárólagos készségfejlesztésre kerülne a sor. Ez nem azt jelenti, hogy semmilyen készségfejlesztés nem folyik, csupán azt jelenti, hogy az elsődleges hangsúly a nyelvtani tudás és az alapvető szókincs megszerzésére irányul. A hagyományos olvasás-, írás- és hallás utáni megértés feladatok ugyanúgy részei a tanulmányainknak.
Eredmények
Sok olyan diákom volt már, akinek a tárgyi tudás mellett az is fontos volt, hogy a folyamat végén egy államilag vagy nemzetközileg elismert bizonyítvánnyal is gazdagodjon.
A legtöbb esetben középfokú nyelvvizsgára készítettem fel diákjaimat, hiszen a felsőoktatási felvételihez és/vagy a diplomához erre volt szükségük, illetve voltak olyanok, akiknek a munkahelye követelte meg a középfokú nyelvvizsga meglétét.
Nyelvoktatói pályafutásom alatt még nem volt olyan diákom, akinek ne sikerült volna elsőre a nyelvvizsga.
Ennek az is az oka, hogy diákjaim a megfelelő időben, nem elhamarkodottan vágtak neki a vizsgának.
A teljesség igénye nélkül néhány olyan vizsgaeredményt mutatok az alábbiakban, amelyeket a diákjaim értek el az elmúlt években.
Természetesen két nyelvtanuló sem ugyanolyan: van olyan, akinek a 60-70% közötti eredmény több tanulási időbe került, mint másnak a 70-90% közötti eredmény, így ezeket az eredményeket ennek figyelembevételével érdemes megtekinteni.
Olvasásértés: 87%
Nyelvhelyesség: 95%
Íráskészség: 60%
Hallásértés: 83%
Beszédkészség: 92%
Összesen: 82%
Olvasásértés: 77%
Nyelvhelyesség: 70%
Íráskészség: 87%
Hallásértés: 77%
Beszédkészség: 81%
Összesen: 79%
Olvasásértés: 73%
Nyelvhelyesség: 60%
Íráskészség: 92%
Hallásértés: 53%
Beszédkészség: 81%
Összesen: 74%
Olvasásértés: 80%
Nyelvhelyesség: 55%
Íráskészség: 47%
Hallásértés: 53%
Beszédkészség: 95%
Összesen: 67%
Összesen: 76%
Összesen: 69%
Összesen: 67%
Összesen: 62%